Дропшиппінг - це стратегія роздрібної торгівлі, за якої бренди не займаються безпосереднім управлінням і розподілом своїх товарних запасів. Натомість компанія надсилає таку інформацію, як номер товару, адресу доставки та дату замовлення сторонньому постачальнику, який виконує замовлення від її імені.

Як працює дропшиппінг

  • Покупець розміщує замовлення у роздрібного продавця.
  • Роздрібний продавець обробляє замовлення і направляє його оптовику.
  • Оптовик отримує замовлення від роздрібного продавця.
  • Оптовик відправляє замовлення.
  • Покупець отримує замовлення.

Основна відмінність дропшиппінгу від традиційної роздрібної торгівлі полягає в тому, що роздрібний продавець не підтримує ані товарні запаси, ані відповідну фізичну інфраструктуру. Крім того, цей процес докорінно змінює динаміку відносин між постачальниками та роздрібними торговцями.

Замість того щоб купувати товари у постачальників і перепродавати їх, роздрібні торговці передають замовлення постачальникам, які виконують їх від їхнього імені. Це призводить до відсутності фізичних запасів, що означає, що дропшиппінг працює тільки для роздрібних торговців електронної комерції, а не для традиційних цегляних і торгових точок.

Переваги дропшиппінгу

Цей вид бізнесу пропонує продавцям електронної комерції низку суттєвих переваг:

  • Нижчі початкові інвестиції. Підприємствам, які використовують стратегію дропшиппінгу, не потрібно вкладати капітал у придбання товарних запасів або створення приміщення для їх зберігання. Їм також не потрібно витрачати час на організацію своїх запасів або наймати персонал для виконання замовлень. Це означає, що у цієї практики дуже низький бар'єр для входу. Ви можете почати дропшиппінг-бізнес, якщо у вас немає коштів, необхідних для ведення традиційної роздрібної торгівлі.
  • Масштабованість. Дропшиппінг ритейлер може швидко масштабуватися, оскільки виконання замовлень не залежить від розміру фізичного приміщення або кількості працівників, необхідних для доставки замовлення. З цієї причини дропшиппінг може принести велику користь тим ритейлерам, які відчувають коливання продажів через сезонні фактори або з інших причин.
  • Нижчий рівень управління запасами і самим магазином. Завдяки відсутності необхідності підтримувати фізичні запаси, дропшиппінг знижує накладні витрати на управління, з якими стикаються ритейлери. Їм не потрібно витрачати час на відстеження запасів, управління інфраструктурою, в якій вони зберігаються, або управління доставкою - замість цього про все це піклуються постачальники.
  • Широкий асортимент продукції. Ця практика навіть відкриває більше можливостей для вибору продукції. Рітейлери можуть пропонувати ширший асортимент продукції, а це означає, що малий бізнес, який в іншому разі не зміг би запропонувати так багато варіантів без складу, може продавати широкий вибір.
  • Гнучкість бізнес процесів. Дропшиппінг привносить гнучкість у багато аспектів роздрібного бізнесу. Бренд може працювати з будь-якого місця, пропонувати різні види продукції і легко змінювати свої пропозиції, якщо змінюються переваги ринку.

Мінуси дропшиппінгу

Хоча це популярна стратегія роздрібної торгівлі, існують специфічні проблеми, пов'язані з дропшиппінгом, а отже, для успішної реалізації необхідно, щоб усі деталі відповідали цілям вашого бізнесу. Розглядаючи питання про те, як використовувати дропшиппінг, ви також повинні враховувати потенційні негативні наслідки такого підходу.

  • Залежність від сторонніх постачальників. Роздрібні компанії, як правило, тією чи іншою мірою залежать від своїх постачальників, але це особливо справедливо для тих, хто використовує послуги дропшиппінгу. Якщо сторонній постачальник не виконає замовлення в обіцяні терміни, роздрібний продавець поплатиться за це, коли клієнт поскаржиться. Аналогічним чином, якщо постачальник раптово припиняє свою діяльність, ритейлер стикається з масовими збоями в роботі власного бізнесу. Подібні проблеми будуть менш серйозними, якщо у ритейлера на руках є товарно-матеріальні запаси, що дають змогу продовжувати роботу під час пошуку нового постачальника. Тому для нових брендів важливо мати робочий план дій у надзвичайних обставинах на випадок таких збоїв. Дропшиппінг передає контроль над такими галузями, як наявність товару і контроль якості, в руки третіх осіб. Це позбавляє ритейлерів можливості перевіряти товари перед відправленням покупцям або пропонувати додаткові послуги, як-от попереднє встановлення програмного забезпечення на телефон або нанесення індивідуального напису на ювелірні вироби.
  • Високий рівень конкуренції. Легкість, з якою роздрібні продавці можуть скористатися перевагами дропшиппінгу, означає, що ви, найімовірніше, зіткнетеся зі значною конкуренцією. Якщо ваш бізнес не має ексклюзивної угоди з постачальником на дропшиппінг певних товарів, ніщо не заважає конкурентам продавати ті самі товари, які пропонуєте ви. Це означає, що роздрібним торговцям, які покладаються на цю стратегію, буде складніше виділитися з натовпу, оскільки вони не зможуть запропонувати продукти або послуги, унікальні для їхніх брендів. Рітейлерам доведеться конкурувати іншими способами, наприклад, надаючи винятковий досвід обслуговування клієнтів або забезпечуючи незабутній, зручний для користувачів досвід електронної комерції, що запам'ятовується.
  • Жорстка норма прибутку. Оскільки в цьому випадку частина процесу виконання замовлень передається третій стороні, це знижує ваш дохід. Як правило, вам доведеться збільшити обсяг продажів, щоб отримати той самий прибуток, що і традиційний роздрібний продавець.
  • Складна підтримка покупців. Коли щось йде не так із замовленням, забезпечити підтримку клієнтів, щоб розібратися з проблемою, складніше для роздрібних компаній, які не контролюють свої запаси. Якщо у покупця виникли питання щодо товару, він стверджує, що він бракований або взагалі його не отримав, ритейлеру, можливо, доведеться працювати зі стороннім продавцем, щоб вирішити проблему. Це створює додаткову роботу і накладні витрати на управління.

Як почати займатися дропшипінгом

Перш ніж почати бізнес із дропшипінгу, необхідно розробити стратегію, яка виділить вас на тлі конкурентів.

Пошук своєї ніші та планування зростання

Перший крок - визначити відповідну ринкову можливість. Як уже зазначалося, роздрібним торговцям легко почати - вам просто потрібно знайти споживчу аудиторію, яка ще не насичена іншими продавцями, що просувають ті самі товари, які ви плануєте пропонувати.

Хороший підхід полягає в тому, щоб зосередитися на визначенні продуктів, які зазвичай важко отримати покупцям без прямого звернення до постачальника, але й роздрібним торговцям важко підтримувати свої власні фізичні запаси. Візьмемо, приміром, взуттєвий магазин.

Вони, як правило, не пропонуються з полиці в більшості роздрібних магазинів. Водночас усім, крім найбільших роздрібних компаній, буде складно тримати їх на складі, оскільки обсяг продажів кожної спеціалізованої пари взуття, найімовірніше, буде невеликим.

Таким чином, кожен з них буде дорогим для зберігання на складі по відношенню до виручки, яку він приносить за певний період часу. Завдяки дропшипінгу ці товари може вигідно запропонувати дрібніший ритейлер.

Якщо ви зможете укласти угоду з постачальником про виконання замовлень, ви зможете ефективно продавати в певному ринковому просторі, що дасть вам перевагу перед традиційними роздрібними торговцями, які можуть прагнути продавати ті самі види продукції. Також важливо подумати про те, який ринковий простір найкраще підходить для довгострокового зростання вашого бізнесу.

Зосередження уваги на лінійці товарів, у яких ви маєте певний досвід, буде перевагою перед конкурентами, навіть якщо інші роздрібні торговці почнуть займатися дропшиппінгом тих самих видів товарів. Аналогічним чином, проведіть дослідження, щоб визначити, наскільки категорія товарів, які ви продаєте, зростатиме в найближчі роки.

Як створити свій власний сайт дропшиппінгу

Після того як ви визначилися зі своєю продуктовою спрямованістю, ви готові до створення свого сайту. Існує безліч платформ електронної комерції, які можуть допомогти у вирішенні цього завдання, і важливо вибрати ту, яка відповідає цілям вашого бізнесу.

Одним із факторів, який слід враховувати, є те, наскільки широкі можливості платформи. Щоб не ускладнювати роботу, краще вибрати одне рішення, що забезпечує все необхідне для створення сайту, ніж покладатися на кілька варіантів.

Іншим фактором є те, наскільки добре ваш сайт і пов'язані з ним інструменти контролюватимуть процес управління замовленнями. Щоб полегшити роботу служби підтримки клієнтів і отримати уявлення про будь-які проблеми з постачальниками, ви повинні мати можливість збирати якомога більше інформації про те, що відбувається після передачі кожного замовлення постачальнику.

Користувацький досвід (UX) також є важливим фактором, який необхідно враховувати, оскільки забезпечення безшовного середовища цифрової комерції може допомогти вам виділитися на конкурентних ринках. Переконайтеся, що ваш сайт підходить для зручного доступу, перегляду та здійснення покупок за допомогою бажаних пристроїв.

Як дропшиппінг працює з постачальниками і відправкою замовлень

Оскільки постачальники відіграють головну роль у процесі виконання замовлень, важливо вибрати надійного партнера, який пропонує швидку обробку замовлень. Проведіть дослідження та шукайте перевірених постачальників, які мають досвід успішної співпраці з роздрібними торговцями.

Встановіть стосунки з кількома постачальниками, щоб, якщо в одного з них закінчиться товар або він вийде з бізнесу, у вас був запасний варіант, готовий підхопити слабину. Замовте і протестуйте кілька товарів у кожного з них, щоб переконатися, що вони можуть своєчасно поставляти якісні товари.

Крім того, це дасть вам можливість отримати безпосередній досвід роботи з товарами, що продаються, що дасть вам змогу краще просувати їх серед покупців. Зверніть увагу на угоди, що стосуються того, що відбувається, якщо у постачальника закінчуються товар.

Дізнайтеся, чи скасовує він замовлення повністю або виконує його, коли товар знову з'явиться на складі. Аналогічним чином, якщо клієнт повідомляє про проблему із замовленням, що виникла з вини постачальника, і ви визначаєте відшкодування клієнту, з'ясуйте, чи відшкодовує дропшіппер ваші витрати, пов'язані з товаром, або ви повинні взяти ці витрати на себе. Вам також слід шукати постачальника, який пропонує договірні гарантії того, що товар буде доставлено протягом певного терміну.

Пам'ятайте, що хороше спілкування з постачальниками має вирішальне значення для вирішення проблем, які неминуче виникнуть. Коли ви вперше звертаєтеся до партнера, зверніть увагу на те, наскільки легко працювати з компанією і наскільки вона доступна.

Це особливо важливо, оскільки багато постачальників перебувають за кордоном, що створює додаткові труднощі в спілкуванні, пов'язані з часовими поясами та мовними відмінностями.

Зробіть дропшиппінг легким за допомогою правильної платформи

Запуск успішного веб-сайту залежить від вибору правильної платформи. Багато платформ пропонують функції, такі як: управління каталогом, які дають змогу легко відстежувати великі запаси, навіть якщо ви самі не зберігаєте товари на складі.

Також надають потужну систему для розрахунку податків, що дає змогу роздрібним торговцям враховувати всі змінні під час роботи з постачальниками. Крім того, функції аналітики та звітності допомагають ритейлерам відстежувати замовлення і підтримувати прибутковість у будь-якому масштабі.

Це особливо важливо для підприємств, які покладаються на цю модель для досягнення високого обсягу продажів при збереженні невеликого штату співробітників.

Найпопулярніші ніші дропшиппінгу

Досвідчені продавці або власники бізнесів в інших нішах часто купують маркетингові дослідження для того, щоб зрозуміти, наскільки актуально починати свій шлях у тому чи іншому бізнесі. Також, ви можете самі провести дослідження і дізнатися, яка ніша дропшиппінгу зараз популярна. Для цього вам слід скористатися:

  • Facebook Ads
  • Instagram Ads
  • Google Ads
  • Google Trend
  • Google KeyWord Planner
  • Ahrefs
  • Similar Web
  • SemRush

У цих інструментах ви можете перевірити частотність ключів, сезонність ніші, зростання запитів, на скільки трендовий товар. Буквально виходячи з кількох параметрів ви зможете з легкістю зрозуміти, чи потрібно вам зайнятися дропшипінгом. Однак існують постійні ніші, на які є попит завжди. Нижче наведено список з популярними групами товарів для дропшиппінгу:

  • Здоров'я та особистий догляд;
  • Гардероб і аксесуари;
  • Кухня та бакалія;
  • Дім і спальня;
  • Офісні товари;
  • Інструменти та товари для дому;
  • Аксесуари для фотоапаратів і мобільних телефонів;
  • Ігрові;
  • Автомобільні аксесуари.

Дропшиппінг вакансії в Україні

Дропшиппінг безумовно може бути роботою як на повну ставку так і частково! Однак якщо ви є власником бізнесу, то, найімовірніше, спочатку ви не займатиметеся дропшиппінгом повний робочий день.

Вам доведеться знайти постачальників дропшиппінгу, створити сайт дропшиппінгу та багато іншого. Якщо ви хочете перетворити свій новий дропшиппінг-бізнес на кар'єру, головне - зосередитися на стійкому зростанні.

З іншого боку, однією з найбільших переваг дропшиппінг бізнесу є те, що його легко масштабувати. Замість того щоб чекати роками, поки ви досягнете того моменту, коли зможете кинути будь-яку наявну роботу, дропшиппінг бізнес може зростати дуже швидко.

У міру зростання вашого бізнесу і збільшення продажів електронної комерції використання дропшиппінгу як основного джерела доходу цілком можливо і привабливо. Зосередьтеся на створенні хорошого сайту, відкритому спілкуванні з клієнтами та продажі товарів, що користуються високим попитом, і ви швидко досягнете успіху. Ось найпоширеніші обов'язки для роботи в дропшипінгу:

  • Керуючим сайтом;
  • Менеджер по роботі з клієнтами;
  • Працівник складу;
  • Служба підтримки магазину.

Поширенні запитання

Дропшиппінг це розвод?

Ні, дропшиппінг це не розвод, це лише форма реалізації товару. Завдяки цьому способу можна легко почати реалізовувати товар і пробувати себе в торгівлі.

Чи є спеціальна дропшиппінг платформа Україна?

Так, в Україні розроблено спеціалізовані платформи (СРМ) системи для ведення дропшиппінг бізнесу. Для роботи з подібними системи необхідно, щоб у Вас вже був відкритий магазин з власною базою покупців.

Як знайти дропшипінг бази?

Існують спеціальні телеграм-канали, в яких є постачальники, проте приймають у такі канали лише досвідчених продавців. Необхідно вже мати відомий магазин та власну базу покупців.

Які недоліки дропшиппінгу?

Ось деякі потенційні недоліки, які слід враховувати під час використання моделі дропшиппінгу, ми виділяємо такі:

  • Залежність від постачальника товару, його якості та своєчасного відправлення замовлення
  • Ви як продавець маєте обмежений контроль над процесом доставки та обслуговуванням покупців
  • Висока конкуренція з іншими продавцями у яких такий самий товар, але можливо менша ціна